مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

مقاله از تمام رشته های دانشگاهی

به اضافه مقالات تخصصی انگلیسی ایندکس شده در ISI

ترجمه مقاله 59 مهار کننده های خوردگی (بازدارنده های فساد تدریجی)

ترجمه مقاله 59 مهار کننده های خوردگی (بازدارنده های فساد تدریجی)

  • عنوان انگلیسی مقاله: 59 Corrosion Inhibitors
  • عنوان فارسی مقاله: 59 مهار کننده های خوردگی (بازدارنده های فساد تدریجی)
  • دسته: مهندسی مواد
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
  • دانلود رایگان نسخه اصلی مقاله
  • خرید ترجمه مقاله

چکیده ترجمه

بازدارنده های خوردگی یک ماده شیمیایی هستند و زمانی که در غلظت های کوچک به محیط اضافه شوند باعث به حداقل رسیدن خوردگی می شوند و یا از خوردگی جلوگیری می کنند [1].

مهار کننده های خوردگی برای محافظت فلزات از خوردگی، ماندد حفاظت موقت در هنگام انبار شدن و حمل و نقل و همچنین حفاظت در محل استفاده می شود، مورد نیازهستند، برای مثال، جلوگیری از خوردگی که ممکن است در نتیجه تجمع مقدار کمی از مرحله تهاجمی باشد. یکی از نمونه ها آب شور است، در یک مرحله غیر تهاجمی، مانند نفت. یک مهار کننده کارآمد(مؤثر) با محیط زیست سازگار است، برای استفاده مقرون به صرفه است، و اثر مطلوب هنگامی که در غلظت های کوچک وجود داشته باشد تولید می کند.

راندمان مهارکننده، P، داده شده به صورت: (1) p = (w_0 – w/w_0) x 100

که در آن w_0 نرخ خوردگی در غیاب بازدارنده است، و w نرخ خوردگی در همان محیط با مهار کننده اضافه شده است.

B. طبقه بندی مهارکننده

انتخاب مهارکننده بر روی فلز و محیط زیست است. طبقه بندی کیفی مهار کننده در شکل 1 ارائه شده است. مهارکننده را می توان با شرایط تهویه زیست محیطی و مهار کننده های رابط طبقه بندی کرد.

1. شرایط تهویه زیست محیطی (تمیز کردن (جاذب))

خوردگی را می توان با حذف گونه های خورنده در محیط کنترل کرد. مهارکننده هایی که باعث کاهش خوردگی در محیط ها توسط تمیز کردن(مهار) می شوند مواد تهاجمی شرایط تهویه زیست محیطی یا جاذب(تمیز کردن) نامیده می شوند. در محلول های نزدیک به خنثی و قلیایی، کاهش اکسیژن یک واکنش معمول کاتدی است. در این مواقع، خوردگی را می توان با کاهش میزان اکسیژن با استفاده از جاذب (به عنوان مثال، هیدرازین [2]) کنترل کرد.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 1.45 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

دانلود فایل

مقالات مشابه

تحقیق مهار خوردگی
دانلود تحقیق در مورد مهار خوردگی، در قالب word و در 16صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: مهار خوردگی در سیستم های سه فازی چاه ها و لوله های گاز: خوردگی، یکی از مشکلات عمده در صنایع نفت و گاز به شمار می آید که سالانه مبالغ هنگفتی، دسته بندی: مهندسی » مهندسی متالورژی تعداد مشاهده: 181 مشاهده فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 16 حجم فایل: 64 کیلوبایت دانلود تحقیق در مورد مهار خوردگی، در قالب word و در 16صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: مهار خوردگی در سیستم های سه فازی ...
تحقیق معرفی روش های جدید حفاظت از خوردگی
دانلود تحقیق با موضوع معرفی روش های جدید حفاظت از خوردگی، در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: تاریخچه خوردگی بدترین خوردگی که برای فلزات کار گذاشته شده در خاک بوجود می آید، در محل هایی است که جریان های دسته بندی: مهندسی » مهندسی متالورژی تعداد مشاهده: 49 مشاهده فرمت فایل دانلودی: doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 17 حجم فایل: 128 کیلوبایت دانلود تحقیق با موضوع معرفی روش های جدید حفاظت از خوردگی، در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: تاریخچه خوردگی بدترین خوردگی ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد